דובדבן השבוע - פרשת חקת
צבי פפר
28/06/2022 16:12
רציתי לקרוא לזה 'עשרת הדברות של הרגישות הגבוהה', כדי שתבינו שמדובר בכללי יסוד חשובים ביותר
בכל הנוגע לעזרה שלכם לעצמכם, או לבעלי רגישות גבוהה אחרים.
אבל, מסתפינא (אני ירא, ארמית) לקרוא לאי מה בעולם 'עשרת הדברות'. תחושה של חילול הקודש.
לכן אני כותב ש'רציתי לקרוא' ומרוויח את כובד הראש שלכם לדברים
ונמנע מלקרוא בפועל ולא מחלל חלילה את הקודש :)
אז הנה הם, עשרה דברים חשובים - חשובים, שכל אחד מהם יכול לתרום **המון** לאיכות החיים של בעלי רגישות גבוהה וניתן לומר שזו בעצם 'כל תורת העזרה לרגישות הגבוהה על רגל אחת' אבל גם את זה לא נאמר מהסיבה הנ"ל 😊
תקראו את הדברים לאט לאט ותחרטו אותם על לוח ליבכם
ובכל פעם שאתם רוצים לשפר את איכות החיים שלכם כבעלי רגישות גבוהה
תחשבו איך אני יכול לתת לעצמי יותר - אפילו מעט - מאחד הדברים הללו:
1. מקום שקט ופרטי לפרוש אליו
2. מערכות יחסים קרובות, עמוקות ומקבלות
3. סביבה חברתית נעימה ושלווה, ללא ביקורת וללא מידי הרבה המולה
4. לרפא פצעים מהעבר, לפרוק רגשות ולבטא ספקות
5. כלים פסיכולוגיים ורוחניים לעזרה רגשית עצמית
6. לחזק הבנה, ערך, אהבה וקבלה עצמיים
7. יצירתיות וביטוי עצמי
8. תחושת משמעות וחיבור לרוחניות
9. סביבה נעימה, יפה ואסתטית
10. שינה טובה בלילה וארוחות מסודרות ואיכותיות
מחכה לתגובות ולשאלות שלכם בענין - - -
יצחק נ
28/06/2022 16:32
רוח הקדש ...רק מס' 7 לא הבנתי 'יצירתיות ....באיזה תחוםיצחק נ
28/06/2022 16:36
וגם מס'10 שינה טובה בלילה האם זה שיך יותר לבעלי רגישות מאחרים מה הקשר ביניהםצבי פפר
שינה טובה בלילה ואכילה מסודרת = אצל בעלי ר"ג, כמו שיש עירנות מוגברת לגירויים חיצוניים, כך יש עירנות מוגברת לגירויים פנימיים או גופניים-תחושתיים. לכן, עייפות או רעב עלולים להשפיע לרעה. יש עוד סיבות וגם עליהם נרחיב בל"נ בהמשך הדרך.
28/06/2022 17:10
יצירתיות וביטוי עצמי = לתת ביטוי כלשהו בעולם הפיזי לרגשות/רעיונות/ עמוקים שלך. בהמשך הדרך בעז"ה נרחיב בכל אחד מעשרת הדברים.שינה טובה בלילה ואכילה מסודרת = אצל בעלי ר"ג, כמו שיש עירנות מוגברת לגירויים חיצוניים, כך יש עירנות מוגברת לגירויים פנימיים או גופניים-תחושתיים. לכן, עייפות או רעב עלולים להשפיע לרעה. יש עוד סיבות וגם עליהם נרחיב בל"נ בהמשך הדרך.
יצחק נ
האם מותר לשאול שאלה 'בעייתית' וקצת גסה
האם אתה לא מדי ''מפנק'' אותנו בעלי ''ר''ג הרי אנחנו נמצאם בעולם ''ג'ונגל' האם נראה לך שאפשר כל החיים להתפנק עם כפפות משי כמו כלים מ'קריסטל דקה ' האם לא עדיף 'להתחספס' מכמה 'חריקות וסריטות ' כמו אוטו שכבר יש הרבה דפיקות אז כבר לא מפריע לבעלים על עוד סריטה מישהו פעם טען ''שעדיף לתת לרכב כמה מכות בהתחלה ואז הוא רגוע ולא מפחד מכל מכה ברכב וחוסך המון אנרגיות. וגם 'הרגיש' אולי במקום כל 'השיטה' אז שיתרגל ויתחספס...
ח''ו לא מזלזל רק רוצה לדון על הרווחים...
28/06/2022 17:51
יפההאם מותר לשאול שאלה 'בעייתית' וקצת גסה
האם אתה לא מדי ''מפנק'' אותנו בעלי ''ר''ג הרי אנחנו נמצאם בעולם ''ג'ונגל' האם נראה לך שאפשר כל החיים להתפנק עם כפפות משי כמו כלים מ'קריסטל דקה ' האם לא עדיף 'להתחספס' מכמה 'חריקות וסריטות ' כמו אוטו שכבר יש הרבה דפיקות אז כבר לא מפריע לבעלים על עוד סריטה מישהו פעם טען ''שעדיף לתת לרכב כמה מכות בהתחלה ואז הוא רגוע ולא מפחד מכל מכה ברכב וחוסך המון אנרגיות. וגם 'הרגיש' אולי במקום כל 'השיטה' אז שיתרגל ויתחספס...
ח''ו לא מזלזל רק רוצה לדון על הרווחים...
יצחק נ
כמובן אם אתם חובים שזה יוריד את המוראל למחוק
28/06/2022 18:00
המשך מהשאלה הקודמת...הרי ה''שיטה'' צריך כל הזמן להשקיע ולרפאות....ואולי שנהיים מחוספסים על אף שנשארים 'סרוטים'' קצת אבל אולי חוסכים המון אנרגיות וכד' ..יכול להיות שהשאלה מגיע מקצת תסכול ומקצת 'חספוס' ושריטות ...ואני ממש לא מזלזל בשיטה אדרבה ואדרבה אני ממש נהנה מכל רגע . אבל אני חושב שמפעם לפעם כדאי עוד פעם לחדד את הרווחים של ההשקעה בשיטה וכד' אני יודע שאיני צודק אבל חושב שאם יהיה 'דיון' ע''ז כולנו נתחדד ונקבל עוד כוחות וחשק להשקיע לרפא את עצמנוכמובן אם אתם חובים שזה יוריד את המוראל למחוק
יצחק נ
28/06/2022 18:03
המשך אני לא יודע איך כותבים שיגיע ישירות רק אליכם ואיך זה דבר לפרהסיא התכוונתי בעיקר לכתוב אישי מאליכם ואתם תחליטו אם לפרסםצבי פפר
האמת היא שבכל פעם שיש לך שאלה חדשה אתה כותב אותה ככה כמו שכתבתי. ככה היא מקבלת את הכבוד והיחס הראוי לה.
בוא נעשה את זה כבר עכשיו: את מה שכתבת כאן תכתוב שוב בקיצור או שתעתיק ל'הוסף פוסט' ותשלח לאישור.
זו שאלה מעולה ממש!
28/06/2022 19:19
יצחק צדיק. אם אתה רוצה להעלות משהו שיישלח קודם רק אלי ואז אני יחליט אם לפרסם אתה לוחץ על 'הוסף פוסט' כאן למעלה. כותב את דבריך (רצוי כמה שיותר בקיצור). ולוחץ על שלח לאישור.האמת היא שבכל פעם שיש לך שאלה חדשה אתה כותב אותה ככה כמו שכתבתי. ככה היא מקבלת את הכבוד והיחס הראוי לה.
בוא נעשה את זה כבר עכשיו: את מה שכתבת כאן תכתוב שוב בקיצור או שתעתיק ל'הוסף פוסט' ותשלח לאישור.
זו שאלה מעולה ממש!
ישראל מאיר
באשר לשאלתו של יצחק נ:
"הַזְכִּירוּ לַקּוֹצִים הַקָּשִׁים
שֶׁהָיוּ רַכִּים וִירוּקִים בָּאָבִיב .
וְאַל תִּשְׁכְּחוּ שֶׁגַּם הָאֶגְרוֹף
הָיָה פַּעַם כַּף יָד פְּתוּחָה
וְאֶצְבָּעוֹת"
האוטו יסע אותו דבר עם השריטות או בלעדיהן.
יהודי שרוט עלול להיסגר, להתקפד, לנסוע ברוורס.
זה מה ש"ברח" לי עכשיו.
נ.ב. לפעמים, אם צריך לפתוח פוסט חדש, היצירתיות נאלמת...
28/06/2022 22:47
תודה רבה ר' צבי, על הבהירות והדיוק !באשר לשאלתו של יצחק נ:
"הַזְכִּירוּ לַקּוֹצִים הַקָּשִׁים
שֶׁהָיוּ רַכִּים וִירוּקִים בָּאָבִיב .
וְאַל תִּשְׁכְּחוּ שֶׁגַּם הָאֶגְרוֹף
הָיָה פַּעַם כַּף יָד פְּתוּחָה
וְאֶצְבָּעוֹת"
האוטו יסע אותו דבר עם השריטות או בלעדיהן.
יהודי שרוט עלול להיסגר, להתקפד, לנסוע ברוורס.
זה מה ש"ברח" לי עכשיו.
נ.ב. לפעמים, אם צריך לפתוח פוסט חדש, היצירתיות נאלמת...
ישראל מאיר
28/06/2022 22:53
אה, ואם תספק לנו ארוחות מסודרות ושינה טובה , נמצא שהמועדון נוגע בעשרת הדברים...צבי פפר
כל תגובה - גורמת הנאה מרובה.
29/06/2022 00:39
תודה רבה ישראל מאיר על ההשתתפות והמחמאות.כל תגובה - גורמת הנאה מרובה.
חיים ח
להכיר את הנושא של רגישות גבוהה ולקבל את זה.
אגב,
לדעתי יש משהו חסר דווקא ב'רז"א' מה שאני מרגיש על עצמי שהרבה יותר עוזר לי זה 'רז"נ'
כלומר לקבל את זה שיש לי נכות מסוימת ואין מה לעשות,
אם אני מנסה להשתכנע שיש פה איכות לא תמיד זה משכנע,
הרבה פעמים החסרונות גוברים על התועלות,
דווקא בקבלה של הנכוות יש הקלה מאוד גדולה.
נכון זו נכות אבל זו המציאות ואין מה לעשות,
כמו שחלילה אדם עם נכות פיזית מקבל את המציאות ומנסה לראות מה אפשר לעשות.
>>>>>>>>>>>>>>>>>
29/06/2022 00:55
לדעתי חסר נקודה משמעותית,להכיר את הנושא של רגישות גבוהה ולקבל את זה.
אגב,
לדעתי יש משהו חסר דווקא ב'רז"א' מה שאני מרגיש על עצמי שהרבה יותר עוזר לי זה 'רז"נ'
כלומר לקבל את זה שיש לי נכות מסוימת ואין מה לעשות,
אם אני מנסה להשתכנע שיש פה איכות לא תמיד זה משכנע,
הרבה פעמים החסרונות גוברים על התועלות,
דווקא בקבלה של הנכוות יש הקלה מאוד גדולה.
נכון זו נכות אבל זו המציאות ואין מה לעשות,
כמו שחלילה אדם עם נכות פיזית מקבל את המציאות ומנסה לראות מה אפשר לעשות.
>>>>>>>>>>>>>>>>>
חיים ח
בפרט שהרי העיקרון העיקרי של שיטת העבודה הוא
שכל הסבל נגרם רק מויכוח עם המציאות,
עצם הקבלה שזה מה יש ואין מה לעשות מורידה המון סבל.
אני מסכים גם שחשוב להיות מודע למעלות של הרגישות,
רק רציתי לציין שהצד השני מועיל לי לא פחות ואלי אפי' יותר.
29/06/2022 00:59
המשך>>>>>>>>>>>>>>>>>>בפרט שהרי העיקרון העיקרי של שיטת העבודה הוא
שכל הסבל נגרם רק מויכוח עם המציאות,
עצם הקבלה שזה מה יש ואין מה לעשות מורידה המון סבל.
אני מסכים גם שחשוב להיות מודע למעלות של הרגישות,
רק רציתי לציין שהצד השני מועיל לי לא פחות ואלי אפי' יותר.
יצחק נ
29/06/2022 01:07
לחיים ח אולי תבדוק בשיטת העבודה ''אם זאת האמת'' וכו' המציאות הזאת שזה 'נכות 'יצחק נ
בדרך אגב האם זה נכון שיותר קשה לישון לבעלי ר''ג
29/06/2022 01:11
ר' צבי אמר א' מעשרת .... שינה טובה נ''ל שזה כבר קצת מאוחר אם רוצים לקום בבקר לפני סו''ז קרי''ש ..בדרך אגב האם זה נכון שיותר קשה לישון לבעלי ר''ג
חיים ח
אבל גם איכות זו מחשבה,
שיטת העבודה מציעה להסתכל על המציאות בצלילות,
לראות את המציאות בלי מחשבה.
נראה לי שהתוצאה של תהליך כזה הוא לקבל את המציאות כמו שהיא בלי לנסות להסביר לעצמי הסברים מפולפלים שזה בעצם יותר טוב.
נחכה לשמוע את דעתו של ר' צבי על העניין.
חודש טוב לכולם!
29/06/2022 02:30
אתה צודק שגם נכות זו מחשבה,אבל גם איכות זו מחשבה,
שיטת העבודה מציעה להסתכל על המציאות בצלילות,
לראות את המציאות בלי מחשבה.
נראה לי שהתוצאה של תהליך כזה הוא לקבל את המציאות כמו שהיא בלי לנסות להסביר לעצמי הסברים מפולפלים שזה בעצם יותר טוב.
נחכה לשמוע את דעתו של ר' צבי על העניין.
חודש טוב לכולם!
צבי פפר
למה? מה הרעיון?
1. אם זה ב'פוסט חדש' זה עומד לי מול העיניים ומחייב אותי להתייחס. אם לא - די סביר שבצוק העיתים והמטלות זה פשוט יישכח.
2. קשה מאוד להתייחס לכל התרחשות שקורית במועדון ולכל דין ודברים, ודאי לא בצורה רצינית ויסודית. לכן, מי שההתייחסות שלי חשובה לו עד שטרח (!) ופתח את הדברים בפוסט חדש, מקבל עדיפות ולא תמיד נשאר זמן לאלו שלא...
29/06/2022 11:30
חיים יקירי! אם יש ענין שחשוב לך לקבל עליו התייחסות שלי, כדאי מאוד שתעלה אותו בפוסט חדש.למה? מה הרעיון?
1. אם זה ב'פוסט חדש' זה עומד לי מול העיניים ומחייב אותי להתייחס. אם לא - די סביר שבצוק העיתים והמטלות זה פשוט יישכח.
2. קשה מאוד להתייחס לכל התרחשות שקורית במועדון ולכל דין ודברים, ודאי לא בצורה רצינית ויסודית. לכן, מי שההתייחסות שלי חשובה לו עד שטרח (!) ופתח את הדברים בפוסט חדש, מקבל עדיפות ולא תמיד נשאר זמן לאלו שלא...
צבי פפר
29/06/2022 11:36
ישראל מאיר וחיים ח - עולה בדעתי משהו שיכול לעזור למי שמתקשה לפתוח פוסט חדש: אפשרי גם לכתוב את הדברים באופן ספונטאני בשרשור וגם, אם ההתייחסות שלי חשובה לכותב - להעלות אותם בפוסט חדש. רעיון?יחזקאל
29/06/2022 13:40
דיון מרתק ומחכים! תודה ר' צבי, אני מסכים עם כל ''דיבר''... ותודה גם ליצחק על התובנות הנכונות כל כך! ישראל מאיר, תשחרר לנו עוד קצת! למה אתה מתקמצן? נופת צופים, כשרון מבוזבז! ואל תיעלב!צבי פפר
אם **הוא** אומר שאתה נופת צופים וכישרון מבוזבז - הוא יודע על מה הוא מדבר.
אני אומר ברצינות גמורה.
29/06/2022 13:51
ישראל מאיר - אני מכיר מעט את יחזקאל מיודענו ויש לו כשרון מיוחד לאיתור הזדמנויות ו'יהלומים'.אם **הוא** אומר שאתה נופת צופים וכישרון מבוזבז - הוא יודע על מה הוא מדבר.
אני אומר ברצינות גמורה.
ברכי כהן
רציתי להעיר לזה ששאל אם צריך לפנק את בעלי הרגישות הגבוהה אז חשבתי שאם באמת מפנקים וחושבים ש- כן - כדאי לפנק אותנו כדי שנהיה במקסימום שלנו - כמו ענבים בכרם למשל או כמו אתרוגים במטע שכל אחד ואחד מקבל טיפול אישי ומסור ואז- מברכים עליו וכככל שהוא מושקע יותר, הוא יקר יותר ואם הוא מושקע וטיפה נישרט- ערכו יורד, כך הרגישים הם מיוחדים כמו אתרוגים וצריך תמיד לפנק אותם.
צבי פפר
תודה ברכי, אהבתי את המשל. כמו אתרוגים!🍋